26 Mayıs 2020 tarihli Sağlık Bakanlığı Covid-19 Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberine Göre Avukatların Ofis ve Büro Sisteminde Faaliyet Gösteren İşletmeler olmaları sebebiyle aşağıdaki önlemleri almaları gereklidir:
OFİS VE BÜRO SİSTEMİNDE FAALİYET GÖSTEREN TÜM İŞLETMELERDE ALINMASI GEREKEN ÖNLEMLER
Avukat Ofis ve büro sisteminde faaliyet gösteren işletmeler, kapalı alanda hizmet sunduğu için COVID-19 salgınının yayılması açısından özellik arz eder.
Avukat bürosunun girişine /görünür bir yerine COVID-19 kapsamında alınması gereken önlemlerle ilgili afişler (el yıkama, maske kullanımı ve iş yeri içinde uyulması gereken kurallar) asılmalıdır.
Avukat Bürosunun girişinde ve içinde uygun yerlerde el antiseptiği bulundurulmalıdır.
Avukat Bürosuna Yönelik Önlemler
» Avukatlar, çalışan personel COVID-19 hakkında bilgilendirilmelidir.
»Avukat Bürosunda 4 metrekareye bir kişi düşecek şekilde Avukat, personel ve müvekkil planlaması yapılmalıdır,
» Avukat Bürosunda, avukatların, personelin birbiriyle ve müvekkillerle aralarında sosyal mesafeyi (en az 1 metre, 3-4 adım) koruyacak şekilde düzenleme yapılmalıdır.
» Müvekkiller Avukat Bürolarına tek başlarına girmelidir. Eşlik eden diğer kişilerin dışarıda kalmaları özendirilmelidir.
» Avukat Bürolarına misafir alınmamalıdır.
» Avukat Bürolarına gelen müvekkillere su dışında içecek ve yiyecek ikramı yapılmamalıdır.
Müvekkillere Yönelik Önlemler
» Müvekkillerin, Avukat Bürosunun girişinde görünür bir yere asılmış olan ve içeride
uyulması beklenen kuralları açıklayan bilgilendirmeyi okuması sağlanmalıdır.
Bu bilgilendirme içerisinde ateş, öksürük, burun akıntısı, nefes darlığı gibi belirtileri olan kişilerin bürolara ve kapalı alanlara girmemeleri uyarısı yer almalıdır.
» Müvekkiller Avukat Bürosuna girdiğinde alkol bazlı el antiseptiği veya en az %70’lik alkol içeren kolonya kullanılmalıdır.
»Müvekkiller, diğer kişiler, avukatlar ve büro çalışanlar ile aralarındaki sosyal mesafeyi korumalıdır.
» Müvekkillerin maskeli olarak Avukat Bürosuna girmesi sağlanmalıdır. Avukat Bürosuna ve genel olarak toplum içinde, kuralına uygun olarak bez maske takılması
yeterlidir. Avukat Bürosuna girişte, maskesi olmayanlar için maske bulundurulmalıdır.
» Müvekkiller, Avukat Bürosunda, mecbur kalmadıkça yüzeylere dokunmamalı,
dokunmaları durumunda el antiseptiği kullanmalıdır.
Ödemelerde kredi kartı kullanılacaksa mümkünse temassız ödeme tercih edilmelidir.
» Nakit para kullanılan ödemelerinde el antiseptiği kullanılmalıdır.
» Müvekkillerin ve diğer kişilerin Avukat Bürosunda, kapalı alanlarda mümkün olduğu kadar kısa süre kalması sağlanmalıdır.
Avukatları ve Personeli Korumaya Yönelik Önlemler
»Avukatlar ve çalışan personelin COVID-19’un bulaşma yolları ve korunma önlemleri
hususunda bilgilenmesi sağlanmalıdır.
» Ateş, öksürük, burun akıntısı, nefes darlığı gibi belirtileri olan Avukatlar ve personel
çalıştırılmamalıdır.
»Avukatlar ve çalışan personel, çalışırken ateş, öksürük, burun akıntısı, nefes darlığı gibi belirtiler gelişirse, tıbbi maske takılı olarak sağlık kuruluşuna yönlendirilmelidir.
»Avukat Bürosunda, çalışma düzeni gerekli en az personel bulunacak şekilde planlanmalıdır.
»Avukatlar ve büro çalışanları ve müvekkiller, aralarındaki sosyal mesafeyi korumaları konusunda uyarılmalıdır.
»Avukatlar ve çalışan personel, kuralına uygun olarak maske takmalı, maske nemlendikçe ya da kirlendikçe değiştirilmeli, değiştirilmesi öncesinde ve sonrasında el antiseptiği kullanılmalıdır.
Avukatların ve personelin, mesainin başlangıcı/bitişi ve gün içinde ellerini su ve sabunla yıkaması konusunda uyarılmalıdır.
» Avukatların ve çalışan personelin el hijyenine dikkat etmesi sağlanmalıdır. El hijyenini sağlamak için, eller en az 20 saniye boyunca su ve sabunla yıkanmalı, su ve sabunun olmadığı durumlarda alkol bazlı el antiseptiği kullanılmalıdır. Antiseptik içeren sabun kullanmaya gerek yoktur, normal sabun yeterlidir.
» Avukatlar ve çalışan personel, dinlenme alanlarında en az 1 metrelik sosyal mesafeyi
korumalı ve maske takmayı sürdürmelidir. Yemek yerken ya da su/çay/kahve içilirken, maske çıkarılacağı için bunun yapıldığı kapalı alanda aynıanda birden fazla kişinin olmaması sağlanmalıdır.
Ortam Temizliği, Dezenfeksiyonu ve Havalandırma
»Avukat Bürosunda her gün su ve deterjanla düzenli olarak temizlik yapılmalıdır.
»Avukat Bürosunun temizliğinde özellikle sık dokunulan yüzeylerin (kapı kolları, telefon ahizeleri, dolap yüzeyleri, masa yüzeyleri gibi) temizliğine dikkat edilmelidir. Bu amaçla, su ve deterjanla temizlik sonrası dezenfeksiyon için 1/100 sulandırılmış (5 litre suya yarım küçük çay bardağı) çamaşır suyu (Sodyum hipoklorit Cas No: 7681-52-9) kullanılabilir. Klor bileşikleri yüzeylerde korozyon oluşturabilir. Dayanıklı yüzeyler için kullanılması önerilen bir dezenfektandır.
Tuvalet dezenfeksiyonu için 1/10 sulandırılmış çamaşır suyu (Sodyum hipoklorit Cas No: 7681-52-9) kullanılmalıdır.
»Klor bileşikleri ile temizlik yapılmasının uygun olmadığı bilgisayar klavyeleri, telefon ve diğer cihaz yüzeyleri %70’lik alkolle silinerek dezenfeksiyonsağlanmalıdır.
»Temizlik yapan personelin tıbbi maske ve eldiven kullanması sağlanmalıdır. Temizlik sonrasında personel maske ve eldivenlerini çıkarıp kapaklı çöp kutusuna atmalı ve ellerini en az 20 saniye boyunca su ve sabunla yıkamalıdır.
» Tuvaletlerde tek kullanımlık kâğıt havlu konulmalıdır. Hava ile el kurutma cihazları çalıştırılmamalıdır.
» Avukat Bürosunun kapı ve pencereleri açılarak sık havalandırılması sağlanmalıdır.
Merkezi havalandırma sistemleri bulunan iş yerlerinin havalandırması temiz hava sirkülasyonunu sağlayacak şekilde düzenlenmeli, havalandırma sistemlerinin bakımı ve filtre değişimleri üretici firma önerileri doğrultusunda yapılmalıdır. Salon tipi klimalar ve vantilatörler kullanılmamalıdır.