NASIL YAPILIR?
1 -Bunun için öncelikle elektronik imza kullanılarak UYAP Avukat Bilgi Sistemine giriş yapılır.
2 – Sol taraftaki menüde Vekalet/Cevap Dilekçesi bölümüne tıklanır.
3 – Sağ tarafta açılan bölümden ilgili yargı bölümü seçilir.
4 – Açılan bölümden ilgili Yargı Birimi seçilir.
5 – Açılan bölümden ilgili il seçilir.
6 – Açılan bölümden ilgili adliye seçilir.
7 – Açılan bölümden ilgili Adli Yargı Birimi seçilir.
8 – Açılan bölümden dosya yıl ve esas numarası girilir
.
9 – Açılan bölümden ilgili olan kayıtın sağ tarafında yer alan İŞLEM YAP bağlantısına tıklanır.
10 – Açılan pencerede vekalet/cevap dilekçesi, vekalet harcı ödeme ve vekalet pulu ödeme işlemleri için DEVAM tuşuna basılır.
12 – Açılan ekrandan evrak türü ve dosya seçilir.
13 – Evrak bölümünden bilgisayarda önceden hazırlanmış ve taranmış vekaletname örneği seçilir ve ekle düğmesine basılır.
14 – Açılan pencerede EVRAKLARI GÖNDER düğmesine basılır.
15 – İş emri numarası oluşturulduktan sonra çıkan ekranın üzerindeki TAMAM tuşuna basılarak işlem tamamlanır.
16 – İlgili memur işlemi onayladıktan sonra dosyaya vekil olarak atama işlemi yapılır ve dosya içerisinde vekalet harcı makbuzu görüntülenir.
17 – Dosya içerisindeki vekalet pulu makbuzu görüntülenir.