SAYIN UYAP BİLGİ SİSTEMİ KULLANICISI
Son günlerde kullanıcılarımızın yaşadıkları bazı problemlere ilişkin aşağıda sıkça sorulan sorular ve detaylı çözümleri yer almaktadır.
SORU-1: Avukat Portala Yeni UYAP Uygulaması üzerinden veya E-Devlet E-İmza Uygulaması üzerinden girmeye çalışırken, Uygulamaya tıklandığımda "Unable to launch application" veya “Application Blocked by Java Security” şeklinde bir hata alıyorum. Ne yapmalıyım? Bu sorunu nasıl çözebilirim?
CEVAP-1: Bilgisayarınızdan Denetim Masasını, oradan da Java'yı açmanız gerekiyor. Java Control Panel içerisindeki ilk sekme olan General sekmesindeki Temporary Internet Files bölümün altındaki View butonuna tıklıyorsunuz. Açılan penceredeki bütün applicationları kırmızı çarpıyla silip Uygulamayı yeniden çalıştırmanız gerekiyor.
SORU-2: Uyap Editör Programında imzalama yapamıyorum. Ne yapmalıyım? Bu sorunu nasıl çözebilirim?
CEVAP-2: Editör programı içerisinde kullanılan elektronik imza uygulamasının lisans süresi sona erdiğinden, editörün 4.1.12 öncesi sürümlerinde `Elektronik İmza` işlemi yapılamamaktadır. Tübitak`ın en son yayınladığı ve geçerliliği 10/03/2021 tarihine kadar olan lisans dosyası editör uygulamasına eklenmiş olup problem giderilmiştir. Bu değişiklik için portal ana sayfasında (http://www.uyap.gov.tr/destek/uyap.zip) yeni yayınlanan editörün 4.1.12 versiyonunun bilgisayarınıza kurulması gerekmektedir.
SORU-3: Doküman Editörüne tıkladığımda siyah ekran gelip gidiyor ve Editör açılmıyor. Bu sorunu nasıl çözebilirim?
CEVAP-3:
1. Adım Bilgisayarınızda kurulu olan UYAP Editör Programının son versiyonu olması gerekmektedir. Son versiyonu (http://www.uyap.gov.tr/destek/uyap.zip) adresinden indirebilirsiniz.
2. Adım (Windows 7 ve üzeri için) Bilgisayarım > C Dizini > Kullanıcılar > Size Ait Kullanıcı (Örneğin; Ahmet, Avukat vb.) > .uki Klasörü içerisinde bulunan acilisdegerleri.xml ve tercihler.xml dosyalarını siliniz. Bu işlemlerin ardından UYAP Editör Programını yönetici olarak tekrar çalıştırdığınız takdirde doküman editörünüz açılacaktır.
3. Adım Sorunun devam etmesi halinde Denetim Masasından Uyap Kelime İşlemciyi kaldırınız ve bilgisayarınızı yeniden başlatınız. Daha sonra (Windows 7 ve üzeri için) Bilgisayarım > C Dizini > Uyap Klasöründeki yedeklerinizi aldıktan sonra Uyap klasörünü siliniz. Yeni yayınlanan editörün 4.1.12 versiyonunu bilgisayarınıza kurunuz.
Önemle Duyurulur.